מגזין רכב

מרצדס 831 כ"ס, רכב פנאי רם ואן ומחסור בשבבים

הטיול שלנו בסיפורי השבוע, כולל דגם הפלאג-אין הראשון של מרצדס-AMG, רכב פנאי #נגיש ל-VanLife, עדכון על המחסור בשבבים וחדשות מדאיגות מ-NHTSA על מקרי מוות הקשורים לרכב.

טויוטה התחילה את אולימפיאדת טוקיו השנה ברגל לא נכונה, כאשר הכעס של אזרחים יפנים על כך שהמשחקים מתקדמים על רקע המגיפה הוביל את יצרנית הרכב והשותף האולימפי להשעות את הפרסום המתוכנן הקשור לאולימפיאדה ביפן. ועכשיו יש מעידה על סיום המשחקים של טויוטה: מעבורת אוטונומית שפעלה בכפר האולימפי במהלך המשחקים הפראלימפיים התנגשה ופצעה אתלט כבד ראייה בשבוע שעבר. טויוטה עצרה לזמן קצר את נסיעות המעבורת, אך לאחר מכן הפעילה אותן מחדש עם עובדי בטיחות נוספים בהישג יד כדי למנוע תקריות חוזרות.

מחסור השבבים שמשגע את העולם

אאודי הציגה קונספט סדאן חשמלי מוארך, כמעט בצורת דמעה, שנועד גם הוא להציג את האפשרויות של טכנולוגיות נהיגה אוטונומית עתידיות. למכונית, שנקראת Grandsphere, יהיו 711 כוחות סוס משני מנועים חשמליים, גלגל הגה נשלף ועציץ שיבצבץ מאחור של הקונסולה המרכזית.

ram promaster rv מ-winnebago
Winnebago עיצבה קרוואן נגיש לכיסא גלגלים המבוסס על טנדר מסוג Ram ProMaster. רכב הפנאי, הנקרא Roam, קטן יותר מרכבי פנאי נגישים קודמים שהחברה בנתה ויכול להיות בעל ספת מיטה מופעלת בכוח, קשירה לכיסא גלגלים, ידיות אחיזה במקלחת ומעלית לכיסא גלגלים מתחת לרכב.

מרצדס סיפקה מידע נוסף על ה-AMG GT63 הבאה, המתוכננת להיות ההיברידית הפלאג-אין הראשונה מתת-מותג הביצועים של מרצדס. ל-GT63 2023 יהיו הספקים משולבים של 831 כ"ס מ-V-8 בנפח 4.0 ליטר ומנוע חשמלי על הסרן האחורי. 2023 תציין את חזרתה של מרצדס V-8 לשוק האמריקאי. החברה הורידה מנועי שמונה צילינדרים כמעט מכל המערך בארה"ב לשנת 2022 בגלל אילוצי שרשרת האספקה.

סובארו שיתפה כמה תמונות טיזר חדשות (מיניאטוריות) של ה-EV המכוננת הקרובה שלה, הסולטרה. המכונית תגיע עם הנעה סטנדרטית לכל הגלגלים, כפי שמתאים לסובארו, ותחלוק את הפלטפורמה שלה עם טויוטה bZ4X. אנו מצפים שהוא יימכר בשנה הבאה.

מספר יצרניות רכב התאימו השבוע את תחזיות המכירות שלהן ברבעון השלישי כלפי מטה, מכיוון שהמחסור המתמשך בשבבים מגביל את הייצור מתחת לביקוש. פורד אמרה כי המכירות שלה באוגוסט ירדו ב-33% בגלל המחסור בשבבים. מרצדס אמרה כי תוצאותיה ברבעון השלישי יהיו "באופן ניכר מתחת למכירות" ברבעון השני. וולוו מסרה כי מכירותיה ירדו ב-10.6% בהשוואה לאוגוסט שעבר, ואמרה כי היא צופה מכירות איטיות במהלך המחצית השנייה של השנה. ג'נרל מוטורס הודיעה על השבתות נוספות של מפעלים, ודיווח של בלומברג אמר שטסלה נאלצה לבטל את המפעלים שלה בסין במשך מספר ימים בחודש שעבר בגלל המחסור בשבבים.

בינתיים, יונדאי מחפשת את הדרך שלה בסערה. החברה אומרת שהיא פיתחה שבב משלה לשימוש ברכב שיושק ברבעון השני של השנה הבאה, אולי ה-Ioniq 6 EV. יונדאי תשתמש בספקים מקומיים (לקוריאה) לייצור השבב ומקווה שהאסטרטגיה הזו תפחית את התחרות ואת אי הוודאות הקשורים למקור מיקרו-שבבים.

מערכת קול הרשת

ברוכים הבאים לקול הרשת פורטל החדשות של ישראל, אנחנו עושים את מיטב המאמצים לתת לכם את המידע הכי חם ועדכני בארץ, בעולם ובאינטרנט בפרט, מעוניינים לפרסם אצלנו? מצאתם שגיאה באחת הכתבות? ניתן ליצור איתנו קשר במייל - liran.richback@gmail.com או לחלופין לשלוח לנו הודעה פרטית. גלישה מהנה.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button