ספורט

יוגה לטיפול בהפרעות אכילה

יוגה יכולה להיות כלי יעיל להשבת חוסר האיזון הן בגוף והן בנפש המתרחשים עם הפרעות אכילה. ליוגה יש יכולת עמוקה לאזן את הרגשות והוכחה כמסייעת בהקלה על דיכאון, כעס וחרדה ומעודדת שוויון נפש: נפש ממוקדת רגועה ובהירה. יוגה יכולה גם לקדם הערכה עצמית ודימוי גוף חיובי, הממלאים תפקידים עיקריים בהפרעות אכילה, באמצעות טיפוח של חוסר שיפוט, ביטחון עצמי, קבלה עצמית, פתיחות וחוזק פנימי. מבחינה פיזית, תרגול יוגה קבוע יכול לעזור לבנות מחדש את הכוח, האנרגיה וצפיפות העצם שניזוקו ואובדים עם אנורקסיה.

תנוחות יוגה

בעת תרגול תנוחות יוגה, יש ליישם את השימוש בפרטיאהרה (מיקוד פנימי). יש להפחית את הדגש על היישור החיצוני ולמשוך את הפוקוס עמוק פנימה כדי לחוות ולחקור את התחושה והתחושות המתעוררות בתנוחות. צפו ברשימה המלאה שלנו של תנוחות להפרעות אכילה.

פראניאמה

פראניאמה (תרגילי נשימה יוגיים) מועילים גם להרגעת הגוף והנפש ולאיזון האנרגיה בגוף בשלב ההחלמה של המחלה. השתמש ב-Dirga Pranayama להרגעה, הארקה וטיפוח ובשילוב עם Nadi Sodhana Pranayama לאיזון, הרגעה והפחתת חרדה.

מֶדִיטָצִיָה

מכיוון שלפרעות אכילה יש מרכיב נפשי גדול בהן, תרגול המדיטציה מועיל מאוד כדי לטפח תחושת שליטה על אירועי החיים ולהפחתת מחשבות אובססיביות. השתמש באחד מהאפשרויות הבאות בפני עצמו ו/או בתחילת וסיום תרגול היוגה שלך: מדיטציית שלום פנימי, מדיטציית צ'אקרת שורש, מדיטציית פראנה הילינג.

לירן אלידומי

נעים מאוד, אני לירן אלידומי ואחרי 5 שנים של עבודה עם לקוחות – פיצחתי את האלגוריתם של גוגל. באמצעות השיטה המוכחת שלי לקידום SEO בגוגל אני הולך: להגדיל את הטראפיק באתר שלך' לשפר את איכות ורלוונטיות הטראפיק, להעלות את כמות הלידים החודשית באתר ולהגביר את אחוזי ההמרה לעסק שלך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button