מגזין רכב

ה-NSX הבא, ה-1100-HP Lucid Air Dream, ו-Big Bolt Recall

הטיול שלנו בסיפורי השבוע כולל רמזים לגבי ה-NSX הבא וחדשות עצובות על ברונקו שמעולם לא זכינו לפגוש.

אולי אתה לא אוהב את העבודה שלך, אבל תתנחם בעובדה שאתה (כנראה) לא אחד ממהנדסי טסלה שנכנסו השבוע לטוויטר וראו את הבוס שלהם מכריז בפומבי על תוצר העבודה שלהם "למעשה לא נהדר". התוכנה עליה צייץ היא גרסת בטא, או בדיקה, של מה שמכונה Full Self-Driving (FSD) של טסלה, אבל בעלי טסלה משלמים 199 דולר לחודש עבור גישה למוצר FSD שאינו בטא, ותוכנת הבדיקה היא זמין רק לאנשים שכבר משלמים עבור FSD.

סטארט-אפ EV Lucid עדיין לא סיפק מכונית אחת בארה"ב, אבל הוא כבר מעדכן את מהדורת ההשקה שלו. Lucid אמרה בעבר לדגם ההשקה שלה Air Dream יהיה 1080 כוחות סוס וטווח נסיעה של 503 מיילים. כעת הם מציעים דגם ביצועים של 1111 כ"ס של החלום שנטען שהוא עובר מאפס ל-60 קמ"ש בפחות מ-2.5 שניות, או דגם מכוון טווח עם 933 כ"ס. Lucid לא שיתף נתוני טווח משוערים חדשים.

פורד מעולם לא הכריזה רשמית שהיא עובדת על גרסת טנדר של הברונקו וכעת היא לעולם לא תעשה זאת. דיווחים אומרים שהחברה ביטלה תוכניות למשאית ברונקו כדי לשמור על הפוקוס על ה-Maverick הקומפקטית הקרובה והריינג'ר הבינוני הקיים, שאיתו המשאית של ברונקו הייתה חולקת טביעת רגל.

בכיר אקורה, ג'ון איקדה, אישר כי יהיה הדור הבא של NSX – הדור הנוכחי נמצא בשלב שירת הברבור שלו – ורמז ש-NSX עתידי עשוי להיות חשמלי לחלוטין, התפתחות ממערכת ההינע ההיברידית של המכונית הנוכחית.

אם NSX חשמלי לא שכנע אותך שגם רכבי EV יכולים להיות מהנים, אז אולי זה יעשה את העבודה: פורד התגרה במנוע ארגז חשמלי בשם Eluminator שיימכר בסתיו הקרוב ונועד לנהגים המעוניינים לפנות. מכוניות מנועי גז לתוך רכבי EV ביצועים.

על פגם בייצור בסוללות מסוימות של בולטס של LG שעלול להוביל לשריפות, ואשר שברולט כנראה לא יכול להצביע על מכוניות ספציפיות או קבוצות של מכוניות. שברולט השהתה את הייצור של הבולט לפחות עד אמצע ספטמבר ותצטרך להוציא יותר ממיליארד דולר בתשלום כדי לתקן את הבולטות שכבר על הכביש.

בינתיים, ביפן, מספר עמדות הטעינה ל-EV ירד לראשונה מאז 2010, מ-30,300 ב-2020 ל-29,200 ב-2021. נשיא טויוטה אקיו טויודה אמר ביוני הערות שנראו מבזות את אסטרטגיית התקנת המטען האגרסיבית של ממשלת יפן. אולי לא בלי קשר, טויוטה עדיין לא ויתרה על רכבי תאי הדלק המימניים שרוב היצרנים נמנעו מסוללות-חשמליות. טויוטה הודיעה השבוע שהיא מתכננת להתחיל לבנות מודולים של תאי דלק למשאיות למחצה בקנטקי שלה ב-2023.

עוד דרמה בנושא הצ׳יפים

היה, כמובן, הפסקות ייצור הקשורות למחסור במוליכים למחצה הרגילים השבוע. אבל היו גם חדשות מיקרו-שבבים מסוג אחר לגמרי, הודות לדיווח של רויטרס לפיו ממשלת ארה"ב אישרה בקשות רישיון לחברת התקשורת הסינית Huawei שיאפשרו לחברה לקנות שבבים למכוניות מספקים אמריקאים. עסקי מכשירי ה-5G של Huawei הם יעד להגבלות סחר שהוטלו על ידי ממשל טראמפ ומאוששות על ידי ממשל ביידן. בתגובה להגבלות הללו, Huawei העבירה חלק ממאמציה לאספקת רכיבי רכב עבור מה שנקרא כלי רכב מחוברים. הסנאטורים האמריקנים טום קוטון ומרקו רוביו תקפו את אישורי הרישיונות, אך בדו"ח רויטרס נאמר כי מאז השבבים ש-Huawei ביקשה אישור לקנות עבור עסקי הרכב שלה היו פחות מתקדמים מאלה שהייתה משתמשת בהם בעסקי ה-5G שלה, הרף לאישור הרישיונות. היה נמוך יותר.

מערכת קול הרשת

ברוכים הבאים לקול הרשת פורטל החדשות של ישראל, אנחנו עושים את מיטב המאמצים לתת לכם את המידע הכי חם ועדכני בארץ, בעולם ובאינטרנט בפרט, מעוניינים לפרסם אצלנו? מצאתם שגיאה באחת הכתבות? ניתן ליצור איתנו קשר במייל - liran.richback@gmail.com או לחלופין לשלוח לנו הודעה פרטית. גלישה מהנה.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button